Produkty

Ferrari 250 LM #7 (1964)

Dostupnost: Na objednávku
Kód: M-261
Výrobce: CMC
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Ferrari
Barva: Červená/bílá
Limitovaná edice: 1500 ks
Startovní číslo: 7
Kategorie: Závodní auto
Bude stanovena
Bude stanovena
Cena na dotaz ks

Tento 250 LM byl nově prodán společnosti Maranello Concessionaires, zástupci Ferrari v Anglii. Vůz poprvé soutěžil v roce 1964 s Royem Salvadorim na Coppa Intereuropa v Monze. Později s ním závodili i Jackie Stewart, Lucien Bianchi a Innes Ireland. V září 1965 bylo vozidlo prodáno Peteru Clarkovi, který vůz používal až do roku 1968. Poté jej krátce vlastnil David Piper. Jedinečnost 12 hodin v Remeši v roce 1964 byla v tom, že začal o půlnoci. Rozjezd v noční tmě ještě ztížila startovní procedura v Le Mans. První kola byla charakterizována třístrannou bitvou mezi dvěma jezdci Ferrari Grahamem Hillem a Johnem Surteesem a Fordem Richieho Ginthera. Téměř hodinu, průměrnou rychlostí hodně přes 200 km/h, se tři jezdci pravidelně předjížděli před Virage de Thillois. V 6 hodin ráno, dlouho po východu slunce, vedl John Surtees o 56 sekund před Joakimem. Bonnier, týmový kolega Grahama Hilla. V tuto chvíli byly venku tři tovární GT40 a dva Shelby Daytony. Vedení se měnilo hlavně kvůli odlišné taktice zastávek v boxech. Těsně před 11:00 přijel Surtees do boxů, aby doplnil palivo. Vyměnit se ale musely i destičky na předních brzdách. Přestože N.A.R.T. mechanici pracovali rychle, tým ztratil dvě minuty. S novými brzdovými destičkami se zdálo, že Surtees dokázal udělat nemožné možným. Na Bonnierovi vymyslel obrovské množství času v krátkém časovém úseku; chvílemi byl o pět sekund na kolo rychlejší než Švéd. Když Bonnier zajel půl hodiny před koncem závodu do boxů na poslední zastávku paliva a předal vůz zpět Hillovi, Surtees se ujal vedení. Dokončil všechny nezbytné zastávky a mohl dokončit závod bez dalšího zastavení. Jezdil s Ferrari na a někdy i nad limitem déle než hodinu, což kladlo extrémní nároky na techniku vozu. Na poslední zastávce Surtee nevyměnil pneumatiky kvůli časové tísni, ale to se nyní vyplatilo. Deset minut před koncem zajel do boxů s prasklou levou přední pneumatikou. Když se vrátil na trať, byl 1,5 kola za Hill/Bonnier Ferrari, které vyhrálo závod.

Rok: 1964

Popis modelu: Model bude mít otevírací dveře, kapotu nad motorem a zavazadlový prostor. Model vychází z verze vozu, který vyhrál závod Reims 12h 1964, Chassis 5895, Hill/Bonnier, RHDL. Bližší informace včetně obrazové dokumentace budou doplněny. 

Dostupnost: Model je plánován na rok 2024. Model lze předobjednávat.

Cena u výrobce: 703 €