Produkty

Porsche 904 #42 (1964/2017)

Dostupnost: Na objednávku
Kód: M-234
Výrobce: CMC
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Porsche
Barva: Červená/stříbrná
Limitovaná edice: 800 ks
Startovní číslo: 42
Kategorie: Závodní auto
Bude stanovena
Bude stanovena
Cena na dotaz ks

Když Porsche 904 debutovalo na okruhu Solitude v Německu v listopadu 1963, byl také připraven plán postavit minimálně 100 vozidel, aby splňovalo předpisy FIA pro homologaci závodních i silničních vozidel.

Protože však měl Peugeot výhradní právo označovat vozy trojciferným číslem s nulou uprostřed, Porsche jej nesmělo uvádět na trh jako 904, interní označení, ale jako Carrera GTS. To připomíná to, co se stalo 901, která musela ze stejného důvodu změnit své označení na 911. Obě vozidla navrhl Ferdinand Alexander Porsche, známý jako Butzi. 904 považoval za svou nejlepší – lepší než legendární 911.

GTS znamená Gran Turismo Sport a 904 měla sportovním vozům co nabídnout po stránce designu. Jeho karoserie byla vyrobena z polyesterové pryskyřice vyztužené skelnými vlákny a vážila pouhých 145 kg. Byla přilepena na ocelový rám a přišroubována – chytrá alternativa ke složitějším trubkovým rámům. Nejen, že udržela nízké výrobní náklady, ale také zajistila dříve neznámou úroveň tuhosti. Vysoce inovativní jednotka karoserie a rámu byla ručně vyrobena v letecké továrně Heinkel ve Speyeru místo ve Stuttgartu.

Aby 904 získala výhodu lehké konstrukce v závodech, upustilo se od gumových těsnění na dveřích, a proto byl v interiéru hluk a průvan - skutečné závodní auto! Závodně osvědčený 2 litrový čtyřválcový boxer motor z 356 byl použit spíše než nový 6 válcový motor typu boxer z Porsche 911. Byl skryt jako středový motor pod velkým, odnímatelným zadním krytem spolu se skrytým kufrem, nařízeno předpisy FIA pro vozy GT. S vlastní hmotností pouhých 650 kg dokončil sériový vůz sprint z 0 na 100 za 5,5 sekundy a jel maximální rychlostí 252 km/h.

Díky silné poptávce soukromých jezdců bylo nakonec smontováno celkem 116 vozidel a většina z nich byla dodána do USA.

904 na sebe nenechalo dlouho čekat. Jen o několik měsíců později zvítězily, díky své dobré ovladatelnosti, dvě 904 v meandrující Targa Florio v dubnu 1964. Pucci / Davis vyhráli první místo v # 904-006 a Linge/Balzarini skončili na druhém místě v # 904-005. Toto dvojité vítězství mělo být následováno mnoha dalšími mezinárodními vítězstvími ve třídě GT a celkovými vítězstvími. 904 se osvědčila jak na závodní dráze, tak v kopcích.

Aby nezůstalo pozadu v rostoucí konkurenci, bylo pro závodní oddělení Porsche vyrobeno šest 904 s 6 válcovými motory typu boxer a dvě s 8 válcovými motory typu boxer. Postupem času bylo mnoho vozidel zákazníků přestavěno na 904/6, což byl složitý proces, který v továrně trval asi tři týdny a zahrnoval úpravy převodovky, rámu a karoserie.

Dokončena v březnu 1964, 904-042 byla dokončena ve stříbrné metalíze s modrým velurovým čalouněním. Jedno z 24 Porsche 904 vyvezených do USA toho roku, tento vůz byl původně prodán společnosti Knute Qvale's Riviera Motors v Portlandu v Oregonu, distributorovi Volkswagen-Porsche pro region.

Po příjezdu do USA byla nová 904 připravena na závody. K výrobě nové 904 byli naverbováni místní esa sportovních vozů Gary Wright a Mike Eyerly. Během závodní sezóny 1964 získali několik vítězství a umístění na stupních vítězů na závodech Kent, Westwood a Portland International Raceway.

Pro rok 1965 byl instalován 904-042 se závodní aktualizací, která mimo jiné zahrnovala nový motor 587/3 (číslo 99156) s tříbodovými vačkovými laloky, výfuky megafonu a vysokorychlostní obtokový systém motorové vany podle specifikace Le Mans.

V červenci 1965 byl 904-042 prodán pacifickému severozápadnímu závodníkovi Wade Carterovi, který vlastnil obchodní zastoupení Volkswagenu v Seattlu a začal soutěžit na místních sportovních akcích. S 904-042 se Carter v roce 1965 umístil na 5. místě v šampionátu SCCA's Pacific Coast Championship a v roce 1966 vyhrál produkční šampionát v Oregonu i Northwest SCCA. S vozem pokračoval v závodění až do roku 1967, kdy vyhrál dva závody v Kentu.

V dubnu 1967 nabídl Wade Carter 904-042 k prodeji. Vůz prošel rukama tří nových majitelů, dokud ho kolem roku 1983 nekoupil Jeffrey Keiner z Orlanda, Florida. Aktivní veteránský závodník, pan Keiner byl také vážným sběratelem. Poté, co zadal kompletní restaurování a nechal vůz přelakovat do současného červeno stříbrného zbarvení, vstoupil pan Keiner s 904 do historických závodů a událostí concours.

904-042 získal během svého vlastnictví mnoho ocenění, včetně ceny Montique Thomas Tieneer's Award for Technical Excellence, Peter Gregg Memorial Trophy, první ve své třídě na Meadow Brook Concours d'Elegance, první ve své třídě na Chicago Historic Race Concours tři roky po sobě, vítěz Chesrown Concours Award na Mid-Ohio Historic Races a tak dále.

Současný majitel získal 904-042 v roce 1997. Poslední dvě desetiletí a více si 904-042 užíval jako vzrušující silniční vůz s výfukem SuperTrapps namontovaným ke zkrocení hluku exotického čtyřvačkového motoru. 904 je prohlašováno, že je skutečným potěšením vlastnit a řídit, vždy přitahuje příznivou odezvu, ať už na otevřené dálnici nebo na concours trávníku.

Krásně udržovaný a servisovaný, byl odeslán do aukce Gooding Pebble Beach v srpnu 2017 a prodán za 1 540 000 $.

Rok: 1964

Popis modelu: Model bude mít otevírací dveře, kapotu nad motorem a zavazadlový prostor. Verze  modelu vycházi z vozu, který byl na PEBBLE BEACHAUCTION 2017. Bližší informace včetně obrazové dokumentace budou doplněny. 

Dostupnost: Model je plánován na rok 2024, přibližně konec 2. čtvrtletí nebo čtvrtletí 3. Model lze předobjednávat

Cena u výrobce: Cena modelu u výrobce je 697€.