Produkty

Porsche 904 #150 (1965)

Dostupnost: Na objednávku
Kód: M-231
Výrobce: CMC
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Porsche
Barva: Stříbrná
Limitovaná edice: 1000 ks
Startovní číslo: 150
Kategorie: Závodní auto
Bude stanovena
Bude stanovena
Cena na dotaz ks

Když Porsche 904 debutovalo na okruhu Solitude v Německu v listopadu 1963, byl také připraven plán postavit minimálně 100 vozidel, aby splňovalo předpisy FIA pro homologaci závodních i silničních vozidel.

Protože však měl Peugeot výhradní právo označovat vozy trojciferným číslem s nulou uprostřed, Porsche jej nesmělo uvádět na trh jako 904, interní označení, ale jako Carrera GTS. To připomíná to, co se stalo 901, která musela ze stejného důvodu změnit své označení na 911. Obě vozidla navrhl Ferdinand Alexander Porsche, známý jako Butzi. 904 považoval za svou nejlepší – lepší než legendární 911.

GTS znamená Gran Turismo Sport a 904 měla sportovním vozům co nabídnout po stránce designu. Jeho karoserie byla vyrobena z polyesterové pryskyřice vyztužené skelnými vlákny a vážila pouhých 145 kg. Byla přilepena na ocelový rám a přišroubována – chytrá alternativa ke složitějším trubkovým rámům. Nejen, že udržela nízké výrobní náklady, ale také zajistila dříve neznámou úroveň tuhosti. Vysoce inovativní jednotka karoserie a rámu byla ručně vyrobena v letecké továrně Heinkel ve Speyeru místo ve Stuttgartu.

Aby 904 získala výhodu lehké konstrukce v závodech, upustilo se od gumových těsnění na dveřích, a proto byl v interiéru hluk a průvan - skutečné závodní auto! Závodně osvědčený 2 litrový čtyřválcový boxer motor z 356 byl použit spíše než nový 6 válcový motor typu boxer z Porsche 911. Byl skryt jako středový motor pod velkým, odnímatelným zadním krytem spolu se skrytým kufrem, nařízeno předpisy FIA pro vozy GT. S vlastní hmotností pouhých 650 kg dokončil sériový vůz sprint z 0 na 100 za 5,5 sekundy a jel maximální rychlostí 252 km/h.

Díky silné poptávce soukromých jezdců bylo nakonec smontováno celkem 116 vozidel a většina z nich byla dodána do USA.

904 na sebe nenechalo dlouho čekat. Jen o několik měsíců později zvítězily, díky své dobré ovladatelnosti, dvě 904 v meandrující Targa Florio v dubnu 1964. Pucci / Davis vyhráli první místo v # 904-006 a Linge/Balzarini skončili na druhém místě v # 904-005. Toto dvojité vítězství mělo být následováno mnoha dalšími mezinárodními vítězstvími ve třídě GT a celkovými vítězstvími. 904 se osvědčila jak na závodní dráze, tak v kopcích.

Aby nezůstalo pozadu v rostoucí konkurenci, bylo pro závodní oddělení Porsche vyrobeno šest 904 s 6 válcovými motory typu boxer a dvě s 8 válcovými motory typu boxer. Postupem času bylo mnoho vozidel zákazníků přestavěno na 904/6, což byl složitý proces, který v továrně trval asi tři týdny a zahrnoval úpravy převodovky, rámu a karoserie.

904-006 je vzácným továrním závodním příkladem 904 Carrera GTS, přelomového stroje společnosti postaveného pro závody na nejvyšších úrovních v sezóně 1964.

Rok 1964 byl pro Porsche zlomovým rokem, který se vyznačoval představením modelu 911 jako nového sériového vozu a modelu 904, který zahájil novou éru designu a konstrukce sportovních vozů. Oba vozy navrhl „Butzi“, vnuk Ferdi-nanda Porscheho, a každý byl mistrovským dílem.

Porsche experimentovalo se skleněnými vlákny již v roce 1954 a 904 Carrera GTS byla jeho prvním modelem, který tuto novou technologii přijal. Konstrukce ze sklolaminátu nad ocelovým žebřinovým rámem umožnila velmi lehký balíček a sklolaminátovou karoserii 904 doprovázela také hvězdná aerodynamika s malou čelní plochou.

Devět z prvních 10 vyrobených Porsche 904 bylo drženo pro závodní závodní týmy, včetně 904-006. Podvozek 006 byl poprvé uveden do provozu v dubnu 1964 jako jeden ze čtyř vozů Porsche na voze Targa Florio. Celkově se umístil na 2. místě, řídili ho Antonio Pucci a Colin Davis.
Ve svém druhém závodě pro Porsche řídili 904-006 Herbert Linge a Gerhard Mitter na 1000 km Nürburgringu. V rozmanité mezinárodní konkurenci obsadila dvojice celkově 12. místo. Následovalo 24 hodin Le Mans, kde se 904-006 dostalo na 10. místo celkově a 3. ve třídě duo Gerhard Koch a Heinz Schiller. Poté, co skončil 4. celkově a 2. ve třídě na Tour de France, závodil 904-006 ve svém posledním podniku jako tovární účastník na Rallye Monte Carlo 1965, řízený Eugenem Böhringerem a Rolfem Wütherichem. Zajistili si vítězství ve třídě a celkové 2. místo v rally, která viděla pouze 22 dokončivších jezdců s body z 237 startujících.

Porsche prodalo 904-006 německé společnosti v roce 1966. Pak se stopa ztratila, dokud Leonard Renick, prodejce Cadillacu v Kalifornii, koupil auto z autobazaru. Vůz nyní postrádal motor, 904-006 prošel rukama dalších dvou majitelů a poté byl prodán Gerardu Layerovi, který zajistil vhodný typ motoru 587/3 a převodovku a nechal vůz zrestaurovat. V lednu 1997 jej nakonec prodal Michaelu Shoenovi. V lednu 1998 koupil Scott Gautherier, sběratel a klenotník se sídlem ve Scottsdale, 904-006 a vůz se stal základním kamenem významné sbírky sportovních závodních vozů.

Po připojení ke sbírce Stanley Gold v roce 2000 byl 904-006 vrácen zpět do své přirozené role soutěžního stroje. Pan Gold nechal vůz připravit k použití na okruhu a během 14 let jeho vlastnictví se toto Porsche zúčastnilo nejméně 27 historických závodních akcí, včetně tří účastí na Tour Auto, šesti výletů na Le Mans Classic a čtyři na Monterey Historics.

Rok: 1965

Popis modelu: Model bude mít otevírací dveře, kapotu nad motorem a zavazadlový prostor. Model vychází z verze vozu Rally Monte Carlo 1965, posádka Böhringer/Wütherich. Bližší informace včetně obrazové dokumentace budou doplněny. 

Dostupnost: Model je plánován na rok 2024, přibližně konec 2. čtvrtletí nebo čtvrtletí 3. Model lze předobjednávat.

Cena u výrobce: Cena modelu u výrobce je 697€.