McLaren F1 LM (1995)
Nižší, tužší, na trať orientovaná verze revolučního silničního vozu F1, F1 LM byla postavena na oslavu úžasného debutového vítězství McLarenu v Le Mans. F1 GTR se objevily v Le Mans se sedmi F1 GTR v šesti soukromých týmech a dosáhly impozantního vítězství a skončily na 1., 3., 4., 5. a 13. místě. Vítězný Kokusai Kaihatsu McLaren s číslem 59, řízený Yannickem Dalmasem, Masanori Sekiya a JJ Lehto, skončil o kolo před svým nejbližším soupeřem a zároveň se stal prvním týmem a prvním vozem, který vyhrál při debutu v Le Mans. Navíc zapojení Lehta a Sekiya znamenalo, že to bylo první vítězství v Le Mans pro finského jezdce a japonského jezdce v historickém 24hodinovém závodě.
Jako poctu tomuto okamžitému úspěchu se McLaren rozhodl postavit pouze pět vozů na prodej, což znamenalo pět závodníků, kteří dosáhli konce, a ponechat si prototyp. Původně bylo plánováno, že vozy budou natřeny jasně oranžovými schématy Papaya jako pocta zakladateli Bruce McLarenovi, ale pouze čtyři byly, protože další dva byly upraveny pro sultána z Bruneje. Bylo oznámeno, že prototyp slíbil generální ředitel McLarenu Ron Dennis svému jezdci Lewisi Hamiltonovi, který by měl v McLarenu vyhrát dva tituly mistrovství světa FIA Formule 1®. Toto auto je stále v držení McLarenu.
Varianty F1 LM byly o 60 kg lehčí a více zaměřené na trať než standardní F1 a výkonnější než závodní vozy F1 GTR, které byly v Le Mans v rámci předpisů omezeny. Zrychlení na 60 mph (97 km/h) mohlo dosáhnout za 3,9 sekundy (což by bylo rychlejší, nebýt prokluzu kol) a na 100 mph (161 km/h) za 6,7 sekundy, přičemž maximální rychlost dosáhla 225 mph (362 km/h). Kdysi byl držitelem mnoha světových rekordů, včetně rekordu 0-100-0 mph, který dokončil za fascinujících 11,5 sekundy. Jak sám McLaren uvedl, F1 LM byl „nezkrocený závodní vůz Le Mans s poznávacími značkami“.
Technický ředitel McLaren Cars, Gordon Murray, si vzpomíná: „Po Le Mans a vítězství a poté, co euforie utichla, jsem si začal myslet, že bychom měli udělat něco pro oslavu… A když silniční auto odjelo do Le Mans a vyhrál, co takhle udělat silniční verzi se stavebnicí z Le Mans? Máme sadu, vyrobili křídlo, vyrobili karoserii, dostali motor, který má vyšší otáčky, tak proč to neudělat do limitované edice?‘
Abychom vytvořili McLaren F1 LM, bylo nám laskavě dovoleno použít naši vysoce přesnou technologii digitálního skenování na podvozku LM3, což nám umožňuje dokonale znovu vytvořit každý detail v měřítku. Tento jemný model byl ručně vyroben a dokončen v našich dílnách ve spolupráci a pomoci McLaren Automotive, pokud jde o originální povrchové úpravy, materiály, archivní snímky a výkresy. Model prototypu navíc prošel podrobnou kontrolou inženýrskými a konstrukčními týmy výrobce, aby byla zajištěna úplná přesnost zobrazení.
Poznámka: Toto je model „Kerbside“ a neobsahuje žádné pohyblivé části.
Rok: 1995
Popis modelu: Model je vyroben z pryskyřičné slitiny RESIN, při této technologii výroby výrobce dosáhl maximální věrnosti modelu ku originálu za cenu nemožnosti cokoli otevřít. Je přišroubován na základní desce, v níž je malý úložný prostor s přibaleným poznámkovým bločkem v kůži a designové propisovací pero. Vše je překryto akrylátovým krytem, na rozdíl od jiných výrobců komplet lepeným a s ozdobnými nerezovými kryty dolních rohů. Součástí balení je černá krabice s otevíráním na magnet, uložená v dalším černém papírovém obalu s uchy (tašce).
Dostupnost: Na objednávku
Cena u výrobce: 1 210 $