Produkty

Ferrari F40 (1987-1992)

Dostupnost: Na objednávku
Kód: AM-FF40
Výrobce: Amalgam Collection
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Ferrari
Barva: Zelená
Limitovaná edice: 300 ks
Kategorie: Supersportovní auto
34.900 Kč s DPH
28.843 Kč bez DPH
28843 Kč ks

S potěšením oznamujeme, že jsme se spojili s exkluzivním německým prodejcem automobilů Schaltkulisse, abychom zvěčnili jedinečnou a charismatickou „Minty Forty“. Podvozek Ferrari F40 #88538, hříšně, ale lahodně přelakovaný ve Verde Pallido od Shaltkulisse po jeho obnovení do špičkového stavu, byl přesně replikován ve speciální edici pouhých 300 modelů po celém světě, což nabízí vzácnou příležitost vlastnit mimořádný sběratelský kousek.

F40 měla být oslavou čtyřiceti let Ferrari. První superauto společnosti, i když silně ovlivněno filozofií extrémních strojů 288 GTO, nebylo nikdy určeno pro život na závodní dráze. To však neznamená, že by postrádal účel: jeho sofistikovaný, vysoce výkonný, přeplňovaný podvozek v kombinaci s prvotřídním podvozkem mu propůjčoval druh skvělé dynamické schopnosti, který se blížil závodnímu vozu. Jak napsal slavný časopis Road & Track, ‚F40 může být jedním z nejjednoznačnějších silničních vozů, jaké kdy byly vyrobeny‘.

Pouhé měsíce před jeho smrtí oznámil křehký Enzo Ferrari z pódia v sídle Ferrari v italském Maranellu auto, které změní svět. Tento vůz, F40, signalizoval konec jedné éry, a to jak pro značku Ferrari, tak pro výkonné vozy obecně. Bylo to náročné, sparťanské superauto – „ne příliš pohodlné“, dokonce ani podle vlastního popisu společnosti. F40 byl navržen výslovně jako nejrychlejší, nejostřejší a nejagresivnější silniční Ferrari všech dob. A bylo to tak blízko, jak jste se mohli dostat k závodnímu autu, které se vykradlo z paddocku a nějak získalo schválení pro silniční provoz.

Svým způsobem to auto udělalo. Kořeny F40 se nacházejí v 288 GTO Evoluzione, raketě, kterou Ferrari vyvíjelo, aby mohla bojovat v silniční části legendární kategorie skupiny B závodů schválených FIA. Nehody v rally zabily celou kategorii dříve, než Evoluzione stihla své věci, a nechaly Ferrari před rozhodnutím, co dělat s veškerým časem, penězi a pozoruhodnou technikou, která byla do projektu vložena. Odpověď přišla v podobě německého rivala, který se dostal do stejné nesnáze.

Porsche také vyvíjelo monstrum skupiny B a bylo nuceno tento projekt proměnit v silniční auto. Tento vůz, známý nejprve jako koncept Gruppe B, se nakonec stal úžasně rychlým a technologicky vyspělým 959. Ferrari si všimlo titulků a vyznamenání, které 959 přitáhlo, a začalo si myslet, že jeho přerušený vůz skupiny B by mohl udělat totéž. "Je to skvělé auto, musíme ho vyrobit," řekl testovací jezdec Ferrari Marco Toni z Evoluzione. To bylo vše, co Enzo potřeboval slyšet. Poklepal na Nicolu Materazziho, otce 288 GTO a jeho protějšku Evoluzione, aby postavil silniční auto. Bylo by to poslední silniční auto, které Enzo Ferrari osobně schválil.

F40 debutoval v roce 1987 a ohromil hodnotitele svým okázalým výkonem. Test Road & Track v říjnu 1991 ukázal, že F40 o výkonu 478 k dokázala zrychlit na 100 km/h z klidu za pouhých 3,8 sekundy a čtvrt míle zvládla za 11,8 sekundy a dosáhla maximální rychlosti 196 mph.

Ferrari do svého rozvoru 2450 mm nacpalo pokročilou techniku, včetně pohonné jednotky V8 s dvojitým přeplňováním a lehké karoserie z kevlaru a uhlíkového kompozitu. A přesto to nebyla vesmírná loď jako 959. Pokud Porsche bylo letmým pohledem do budoucnosti nabité technologiemi, F40 byl ohlašován jako nejdestilovanější a nejuspokojivější verze starých způsobů dělání věcí. Nemělo žádnou z elektronických chův, které jsou nyní standardem v každém moderním výkonném autě. Nepoužilo trikové mapování motoru a kontrolu trakce ke zvýšení časů na kolo. Žádný posilovač řízení, posilovač brzd nebo ABS pro uklidnění řidiče. Hmotnost byla omezena na minimum: kompozitní panely karoserie byly vyrobeny s ohledem na pevnost a nízkou hmotnost; Místo skla bylo použito čelní sklo potažené lexanem; a interiér byl přinejmenším skromný, bez zvukového systému, přihrádky v palubní desce nebo komplikovaných čalounění nebo čalounění. F40 vyžadoval maximální pozornost a soustředění. Pokud mu to však dáte, vrátí vám to nejlepší zážitek z jízdy ze všech aut na silnici v té době a většině z nich od té doby. Pro Enza, který zemřel v roce 1988, to byl vhodný poslední počin a ukázal na budoucnost, ve které bude jeho společnost i po jeho smrti v čele ultravýkonných silničních vozů. Bylo vyrobeno pouze 1311 exemplářů.

Tento krásný model Ferrari F40 v měřítku 1:18 ve Verde Pallido byl ručně vyroben a dokončen v našich dílnách za spolupráce a pomoci Ferrari, pokud jde o originální povrchové úpravy, materiály, archivní snímky a kresby. Použití vysoce přesného digitálního skenování originálního vozu nám umožnilo dokonale znovu vytvořit každý detail v měřítku. Kromě toho prošel podrobnou kontrolou jak inženýrskými, tak konstrukčními týmy Ferrari, aby byla zajištěna úplná přesnost zobrazení. Každý model Amalgam v měřítku 1:18 je dodáván v luxusní černé krabičce s ochranným vnějším pouzdrem. Každý model je namontován na leštěné černé akrylové základně chráněné průhledným akrylovým prachovým krytem. Základna obsahuje brožuru obsahující certifikát pravosti spolu s informacemi a doplňkovými materiály o voze. Název modelu a originální značka jsou zobrazeny na plaketě z leštěné nerezové oceli upevněné na předním konci základny.

Poznámka: Toto je model „Kerbside“ a neobsahuje žádné pohyblivé části.

Rok: 1987 - 1992

Popis modelu: Model je vyroben z pryskyřičné slitiny RESIN, při této technologii výroby výrobce dosáhl maximální věrnosti modelu ku originálu za cenu nemožnosti cokoli otevřít. Je přišroubován na základní desce, v níž je malý úložný prostor s přibaleným poznámkovým bločkem v kůži a designové propisovací pero. Vše je překryto akrylátovým krytem, na rozdíl od jiných výrobců komplet lepeným a s ozdobnými nerezovými kryty dolních rohů. Součástí balení je černá krabice s otevíráním na magnet, uložená v dalším černém papírovém obalu s uchy (tašce).

Dostupnost: Na objednávku

Cena u výrobce:  1 695 $