Citroën Kegresse Type P17 "Croisière Jaune" (1931)
Po úspěchu experimentů prováděných v roce 1928 s Citroën-Kégresse P7bis se francouzská armáda rozhodla použít polopás pro tažení 75 mm dělostřelectva. Vůz je podvozkem Citroënu C4, na který je namontována sada pásů.
Několik vozů Citroën-Kégresse P17 se zúčastnilo Žluté plavby od 4. dubna 1931 do 12. února 1932 a Bílé plavby od 4. července 1934 do 24. října 1934.
Žlutá plavba, která se konala od 4. dubna 1931 do 12. února 1932, známá také jako „mise Středoasie“ nebo „3. mise GM Haardt - Audouin-Dubreuil“, je jedním z automobilových expedic organizovaných André Citroënem a propojení Bejrútu s Pekingem. Toto je třetí motorizovaná expedice svého druhu, první byla "Přechod Sahary" a druhá "Černá plavba".
Tváří v tvář pozitivnímu dopadu černé plavby připravil v roce 1928 Georges-Marie Haardt svůj projekt na otevření „Hedvábné stezky“ automobilové dopravě: 13 000 km z Bejrútu do Pekingu přes Turkestán, Sin-ťiang a poušť Gobi. Plánovaná zpáteční cesta do Bejrútu vede přes Hanoj, Saigon, Bangkok, Kalkatu, Dillí, Kvétu, Isfahán, Bagdád a Damašek.
Rok: 1931
Popis modelu: Model je vyroben z pryskyřičné slitiny RESIN. Model je dodáván přišroubován na podkladové desce.
Dostupnost: Na objednávku