McLaren MP4/4, GP Japonsko, Ayrton Senna (1988)
McLaren MP4/4 se v análech historie Formule 1 zmiňuje jako jeden z nejúspěšnějších vozů F1 všech dob. Přestože se zúčastnil mistrovství světa F1 jen v roce 1988, drží dosavadní rekord jako nejlepší jednosezónní vůz, který v F1 zvítězil, vyhrával s výjimkou jednoho závodu celou sezónu a získal bez jedné též všechny pole position s piloty Ayrtonem Senna a Alain Prostem.
McLaren MP4/4 byl prvním McLarenem poháněným motorem Honda. V roce 1987 byla sezóna pro tento britský tým špatným rokem, tou dobou používali zatím nespolehlivé jednotky Porsche TAG V6. Od šampionátu v roce 1985 dokázala Honda, že má nejlepší motor a rok 1988 byl posledním rokem turbo motorů před zavedením nových pravidel, McLaren využil svých nových motorů. Tato strategie byla v podstatě v kontrastu s většinou ostatních týmů, jako jsou Ferrari a Tyrrell, kteří své automobily postavili na modernizovaných verzích vozů minulých sezón, aby se připravili na nová pravidla v roce 1989.
Nový nízký podvozek byl přímo z genetického fondu technického ředitele Gordona Murray z Brabhamu BT55 ze sezóny 1986. Murray vždycky chtěl vyzkoušet svůj nový design podvozku s motorem V6, který je mnohem menší než lineární čtyřválcová jednotka používaná v modelu BT55. Konstrukce podvozku měla výrazný vliv na polohu sedačky řidiče a McLaren MP4/4 je často považován za předchůdce současných vozů F1.
Rok: 1988
Popis modelu: Model je vyroben z pryskyřičné slitiny RESIN, při této technologii výrobce dosáhl maximální věrnosti modelu ku originálu za cenu nemožnosti cokoli otevřít. Model je dodáván přišroubován na podkladové desce včetně vitríny, poznámkového bločku a propisovací tušky Amalgam..
Dostupnost: Na objednávku
Cena u výrobce: 740$