Produkty

Mercedes-Benz SSK #14 (1930)

Dostupnost: Ihned k odeslání
Kód: M-207
Výrobce: CMC
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Mercedes-Benz
Barva: Červená
Startovní číslo: 14
Kategorie: Závodní auto
9.990 Kč s DPH
8.256 Kč bez DPH
8256 Kč ks

Typy SSK a SSKL jsou nejsportovnější, nejexkluzivnější a nejvíce fascinující verze z řady šestiválcových přeplňovaných sportovních vozů Mercedes-Benz S. SSK, který byl poprvé použit pouze čtyři týdny po typu SS a jehož jméno je zkratkou „Super Sport Kurz“, podtrhuje jeho extrémní sportovnost, mimo jiné rozvorem, který byl zkrácen o 45 centimetrů. Díky tomu je SSK ideální pro závody do vrchu, v té době velmi populární závodní disciplínu. Tovární závodník Rudolf Caracciola vyhrál v létě 1928 známý závod Gabelbach v Durynsku se zbrusu novým SSK a dosáhl dalších důležitých vítězství. Díky tomu závodní stáj ovládá evropské mistrovství v závodech do vrchu v letech 1930 a 1931.

Aureolou SSK je, že je to jak závodní automobil, tak zákaznické vozidlo. Soukromí zákazníci mají k dispozici také některé závodní specifikace, jako je výkonnější kompresor nebo závodní vačkový hřídel, jiné jsou vyhrazeny pro závodní automobily společnosti. V tu dobu nebylo neobvyklé, že se soukromí majitelé SSK budou o víkendech účastnit závodů a v pracovní den používat vůz jako dopravní prostředek. SSK je bezpochyby supersportovní vůz své doby.

Přeplňovaný sportovní vůz Mercedes-Benz, původně vyvinutý pod vedením Ferdinanda Porsche, byl uveden na trh v roce 1926 se zvýšeným výkonem motoru a kratším rozvorem, který se označuje, jako Model K. Doplňkové písmeno neznamená kompresor, ale  „krátké“ kvůli zkrácené konstrukci pro závodění. V roce 1927 následoval typ S (Sport) a v roce 1928 SS (Super Sport). V polovině roku 1928 konstruktéři Mercedes-Benz zkrátili podvozek typu S na rozvor 2950 milimetrů a podvozek vybavili novým 7,1-litrovým okompresorovaným motorem typu SS. Takto vznikl typ SSK (Super Sport-Kurz), jehož agregát je vyladěn na 200 HP při zapnutém kompresoru. Poté, co Rudolf Caracciola v sezóně 1928 vyhrál několik významných horských závodů, se továrna rozhodla vyrobit malou sérii SSK, která byla původně plánována pouze jako závodní automobil společnosti. Od října 1928 byl SSK zařazen do oficiálního prodejního programu. Do roku 1929 byl výkon zvýšen na 250 HP. Závodní vozy továrního týmu mají motory naladěny až na 300 koní díky většímu kompresoru. Celkem je vyrobeno méně než 30 vozů SSK pro zákazníky, je to jeden z nejexkluzivnějších Mercedes-Benz všech dob. SSK sdílí tuto exkluzivitu se SSKL (Super Sport Short Light), které bylo vytvořeno v roce 1931 jako příprava na dálkový závod Mille-Miglia. Na rozdíl od SSK nebylo SSKL nikdy součástí prodejního programu, je k dispozici pouze továrnímu týmu Mercedes-Benz.

Systém zkratek S / SS / SSK / SSKL (Super-Sport-Short-Light, která byla přidána po roce 1931) byl schválen společností Mercedes-Benz, aby určil jednotlivé vývojové fáze svých sportovních vozů, každý vůz byl osazený řadovým šestiválcovým přeplňovaným motorem o objemu 7,1 litru. Dlouhý seznam slavných pilotů, mezi nimiž jsou Rudolf Caracciola, Manfred Georg Rudolf von Brauchitsch, Hans Stuck, Carlos Zatuszek a Bernd Rosemeyer je úzce spojen s těmito výkonnými stroji.

S tímto modelem CMC je spojen zvláštní příběh. Červeně lakovaný model, postavený v roce 1929, byl úspěšně používán soukromým řidičem Carlosem Zatuszkem na vytrvalostních závodech v Argentině. Závodní jezdec, který je v Jižní Americe stále slavný, se narodil v roce 1897 jako Karol Zatuszek na dnešní Ukrajině. Vyškolený mechanik emigroval do Argentiny v roce 1921 a v roce 1931 se stal argentinským občanem. První automobilové závody odjel v roce 1927. O dva roky později jeho švagr Julio Berndt koupil Mercedes-Benz SSK, se kterým Zatuszek v následujících letech jel od vítězství k vítězství. Se startovním číslem 14 soutěžil v Argentinské podzimní ceně v roce 1931 a vyhrál 400 kilometrový závod. Poté, co Berndt a Zatuszek prodali vůz v roce 1935, používali ho ostatní závodníci v Argentině až do padesátých let. Odborníci proto považují tento SSK za jedno z historicky nejzajímavějších závodních vozů značky Mercedes-Benz - dostatečný důvod k tomu, aby se tomuto neobvyklému modelu věnovala skutečně originální miniatura CMC.

 Rok: 1930

Popis modelu: model má otevírací kapotu motoru, otevírací víčka nádrží benzínu, demontovatelná kola. 

Dostupnost: Ihned k odeslání.

Cena u výrobce: 426,04€