Produkty

Akční zboží

Ferrari GTE_BBR1850E_a
AKCE

BBR1850E Ferrari GTE 2+2 I Series

Model 250 GT 2+2 byl prvním čtyřmístným…

8.200 Kč

[SlideShowBig]BBR1849A (5)JPGaspx
AKCE

BBR1849A Ferrari 400 Superamerica

Ferrari 400 Superamerica byl dvoumístný sportovní…

8.200 Kč

Ferrari 330 GT_BBR1848B_1
AKCE

BBR1848B Ferrari 330 GT 2+2 Series 2

Ferrari 330 GT 2+2 bylo představeno na výstavě v Bruselu v…

8.200 Kč

BBR1833_a
AKCE

BBR1833 Ferrari 4,9 Superfast

Na autosalonu v Paříži bylo představeno nové Ferrari…

8.200 Kč

Ferrari 330 GT_BBR1832_1
AKCE

BBR1832 Ferrari 330 GT 2+2

Osobní vůz Enza Ferrariho - číslo podvozku 5731,…

8.200 Kč

BBR1840 Ferrari 500 Superfast Speciale
AKCE

BBR1840 Ferrari 500 Superfast Speciale

Řada Superfast velkých cestovních vozů debutovala na…

8.200 Kč

[SlideShowBig]BBR1853 (14)JPGaspx
AKCE

BBR1853 Ferrari 250 GTO

Vůz se zúčastnil závodu 24h Le Mans (30e Grand Prix…

8.200 Kč

BBR1851A
AKCE

BBR1851A Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto

Model 250 GT Berlinetta s krátkým rozvorem,…

8.200 Kč

BBR1816A_a
AKCE

BBR1816A Ferrari 275 GTS/4 Spider NART

Jen deset Ferrari 275 vyšlo oficiálně z továrny…

8.200 Kč

BBR1820_a
AKCE

BBR1820A Ferrari 250 TDF

Ferrari 250 pojmenované podle slavného…

8.200 Kč

[SlideShowBig]BBR1849B (6)JPGaspx
AKCE

BBR1849B Ferrari 400 Superamerica

Model 400 Superamerica, vyráběný ve dvou…

8.200 Kč

Jaguar C-Type #18 (1953)

Dostupnost: Ihned k odeslání
Kód: M-195
Výrobce: CMC
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Jaguar
Barva: Zelená
Limitovaná edice: 1500 ks
Startovní číslo: 18
Kategorie: Závodní auto
13.950 Kč s DPH
11.529 Kč bez DPH
11529 Kč ks

Vítězný vůz z Le Mans 1953.

Jaguar C-Type byl závodní speciál vyráběný britskou automobilkou Jaguar Cars od roku 1951 do roku 1953, po něm následoval Jaguar D-Type. I když se stačilo vyrobit pouze 54 exemplářů, některé z nich se dostaly do rukou soukromých vlastníků (např. Duncan Hamilton, Phil Hill nebo Juan Manuel Fangio), kteří jim přiřkli charakter skvělého silničního vozu. Dodnes se dochovalo pouze několik původních vozů.

Jaguar C-Type (též označovaný jako XK 120C) vznikl na základě úspěšného sportovního modelu XK 120 pro potřeby značky Jaguar mít svůj závodní stroj v prestižních vytrvalostních závodech, byl navržen v roce 1951 designérem Malcolmem Sayerem. Pod kapotou se ukrýval vyladěný dvouvačkový řadový šestiválec XK s modernizovanými hlavami válců, dvěma karburátory SU nebo v budoucnu Webber o objemu 3442 cm³. Díky novým vačkám a vyššímu kompresnímu poměru vzrostl jeho výkon ze 159 hp na 205 hp. Vůz dostal nové trubkové šasi, hřebenové řízení, zesílené přední zavěšení a příčnou torzní tyč vzadu. Jednou z největších inovací bylo od roku 1952 užití kotoučových brzd na všechna čtyři kola, na jejichž vzniku se podílela firma Dunlop.

Kokpit vozu byl velmi stísněný, kvůli co největší úspoře hmotnosti. Vůz měl jen jedna malá dvířka na straně řidiče, která se stejně jako volant nacházela vždy na pravé straně. Tlustý volant s velkým průměrem ležel řidiči doslova v klíně, kvůli velmi krátkému převodu řízení. U spolujezdce bylo uloženo výfukového potrubí v levém prahu vozidla a hrozilo popálení. Před nepříznivým počasím byli jezdci chráněni nízkým předním sklem.

Primárním cílem Jaguaru byly vytrvalostní závody a zvláště závod Le Mans. Vývoj vozu pokračoval, vše se testovalo v blízkosti výroby u města Coventry. V roce 1951 se Jaguar s verzí C-Type zúčastnil závodu Le Mans a zvítězil s náskokem 9 kol. Po úspěchu v Le Mans v roce 1951 následovala další vítězství, včetně Goodwood, Reims, Torrey Pines. V roce 1952 tým z Coventry v Sarthe neuspěl. Další pokus byl v roce 1953. Tým Jaguar používal výkonnější motory, s třemi karburátory Weber a kotoučové brzdy Dunlop v celkově zdokonaleném typu C. Následovala hra, set a vítězství. Mezi prvními deseti vozidly, která prošla cílovou vlajkou 27. června 1953, byly 4 C-Type: Zařadily se na 1., 2., 4. a 9. místo.
Šéf Jaguáru William Lyons věnoval toto triumfální vátězství královně Alžbětě, která byla právě korunována. Její Veličenstvo tuto výhodu vrátilo svým vlastním způsobem a na jaře 1956 vyznamenala šéfa Jaguáru.

Vůz v tomto provedení se zúčastnil závodu 24 h Le Mans v roce 1953, který se konal v termínu od 13. do 14. června. Posádku týmu Jaguar Cars Ltd. tvořili Tony Rolt a Duncan Hamilton (oba z Velké Británie). Vůz v závodě zvítězil, celkem ujeli 304 kol.

Rok: 1953

Popis modelu: Model má otevírací dveře, prostor s rezervním kolem, kapotu motoru, víčka nádrží, demontovatelná kola, překryt sedadla spolujezdce je látkový a uchycený na magnety. Model se skládá z více jak 1100 součástek. Drobně se odlišuje od ostatních modelů Jaguaru C od CMC. Před řidičem je přídavné sklíčko, zadní světlo je osvětleno pozičními světly. Na pření kapotě je potom otvor s přídavným sáním, lyší se též zadní kapota s kovovým pásem uprostřed. 

Dostupnost: Ihned k odeslání.

Cena u výrobce: Vyprodáno