Produkty

Jaguar C-Type #20 (1953)

Dostupnost: Ihned k odeslání
Kód: M-194
Výrobce: CMC
Popis modelu: Velikost: 1:18
Značka vozu: Jaguar
Barva: Žlutá
Limitovaná edice: 1000 ks
Startovní číslo: 20
Kategorie: Závodní auto
12.790 Kč s DPH
10.570 Kč bez DPH
10570 Kč ks

Žlutá barva z Belgie do Vašich vitrín.

Jaguar C-Type byl závodní speciál vyráběný britskou automobilkou Jaguar Cars od roku 1951 do roku 1953, po něm následoval Jaguar D-Type. I když se stačilo vyrobit pouze 54 exemplářů, některé z nich se dostaly do rukou soukromých vlastníků (např. Duncan Hamilton, Phil Hill nebo Juan Manuel Fangio), kteří jim přiřkli charakter skvělého silničního vozu. Dodnes se dochovalo pouze několik původních vozů.

Jaguar C-Type (též označovaný jako XK 120C) vznikl na základě úspěšného sportovního modelu XK 120 pro potřeby značky Jaguar mít svůj závodní stroj v prestižních vytrvalostních závodech, byl navržen v roce 1951 designérem Malcolmem Sayerem. Pod kapotou se ukrýval vyladěný dvouvačkový řadový šestiválec XK s modernizovanými hlavami válců, dvěma karburátory SU nebo v budoucnu Webber o objemu 3442 cm³. Díky novým vačkám a vyššímu kompresnímu poměru vzrostl jeho výkon ze 159 hp na 205 hp. Vůz dostal nové trubkové šasi, hřebenové řízení, zesílené přední zavěšení a příčnou torzní tyč vzadu. Jednou z největších inovací bylo od roku 1952 užití kotoučových brzd na všechna čtyři kola, na jejichž vzniku se podílela firma Dunlop.

Kokpit vozu byl velmi stísněný, kvůli  co největší úspoře hmotnosti. Vůz měl jen jedna malá dvířka na straně řidiče, která se stejně jako volant nacházela vždy na pravé straně. Tlustý volant s velkým průměrem ležel řidiči doslova v klíně, kvůli velmi krátkému převodu řízení. U spolujezdce bylo uloženo výfukového potrubí v levém prahu vozidla a hrozilo popálení. Před nepříznivým počasím byli jezdci chráněni nízkým předním sklem.

Vůz v belgických národních barvách stáje Ecurie Francorchamps se zúčastnil závodu 24 h Le Mans v roce 1953, který se konal v termínu od 13. do 14. června. Posádku tvořili Roger Laurent a Charles de Tornaco (oba z Belgie). Vůz závod dokončil na celkovém 9. místě (6. místo ve třídě S 5.0) a ujeli 275 kol. V roce 1953 se vůz zúčastnil též závodu 24 hodin Spa (9. místo) a ADAC 1000 km na Nürburgringu. V roce 1957 závodil tento vůz řízený Mike Salmonem v mistovství Velké Británie sportovních vozů. Model vychází z tohoto závodního vozu.

Rok: 1953

Popis modelu: Model má otevírací dveře, prostor s rezervním kolem, kapotu motoru, víčka nádrží, demontovatelná kola, překryt sedadla spolujezdce je látkový a uchycený na magnety. Model se skládá z více jak 1100 součástek.

Dostupnost: Ihned k odeslání.

Cena u výrobce: 574€