Produkty

Akční zboží

157838_2
AKCE

TM18-163A Ferrari 312

Vůz v tomto provedení se zúčastnil sezóny 1966…

4.700 Kč

M-239_2
AKCE

M-239 Ferrari 275 GTB/C

V roce 1966 Ferrari uvedlo na trh 275 GTB/C na zcela novém…

11.850 Kč

M-243-Prototyp-4
AKCE

M-243 Mercedes-Benz 300 SLR

Když byl Rudolf Uhlenhaut, architekt závodního 300 SLR,…

12.250 Kč

M221_a
AKCE

M-221 Alfa Romeo P3

Alfa Romeo Tipo B bylo nejúspěšnějším…

12.900 Kč

M-214_a
AKCE

M-214 Jaguar C-Type

Britská zeleň do Vašich sbírek tentokrát…

15.900 Kč

TM18-175C 1
AKCE

TM18-175C Lotus 77

Vůz se zúčastnil závodu GP Brazílie (V Grande…

4.850 Kč

M-204_a
AKCE

M-204 Mercedes-Benz 600 Pullman

Něco jiného do Vašich vitrín, kdo má…

17.400 Kč

120576_2-2
AKCE

TM18-92B Ferrari 365 GTC/4

Ferrari 365 GTC/4 (Typ F101) je 2+2 grand tourer…

4.700 Kč

TM18130B_1
AKCE

TM18-130B Ferrari 330 GTC

Podvozek tohoto Ferrari 330 GT Michelotti Coupe vyroben Ferrari a…

4.950 Kč

pantheon-12_1
AKCE

PANTHEON012 Citroen 15-6 H Franay

CITROEN 15-6 H FRANAY byl vůz ve speciální…

5.140 Kč

CMC-M240-b
AKCE

M-240 Ferrari 275 GTB/C

V roce 1966 Ferrari uvedlo na trh 275 GTB/C na zcela novém…

11.990 Kč

TM18-174B 1
AKCE

TM18-174B Lotus 91

Vůz se zúčastnil závodu GP Monaka (XXXX Grand Prix de…

4.950 Kč

Bugatti T35 M-100-B-017-a
AKCE

M-100 B-017 Bugatti T35

Novinka na rok 2019. Bugatti T35 se startovním číslem…

9.380 Kč

B012_a
AKCE

M-100 B-012 Bugatti T35

National Color Projekt - Švýcarsko Jedna ze 16…

9.600 Kč

Karl Kling (1910 - 2003)

Dostupnost: Ihned k odeslání
Kód: AE180152
Výrobce: Figruennmanufaktur
Popis modelu: Velikost: 1:18
Kategorie: Figurka
830 Kč s DPH
686 Kč bez DPH
686 Kč ks

Karl Kling (16. září 1910, Gießen - 18. března 2003, Gaienhofen u Bodamského jezera, Německo) byl automobilový závodník a manažer z Německa. Zúčastnil se 11 Velkých cen Formule 1, debutoval 4. července 1954. Dosáhl 2 pódií - vůbec prvního Němce, který dosáhl na pódium Formule 1 - a získal celkem 17 mistrovských bodů.

Říká se, že se narodil příliš pozdě a příliš brzy. Příliš pozdě na to, aby byl v úspěšném týmu Mercedes 30. let, a příliš brzy na to, aby měl skutečnou šanci v letech 1954 a 1955. Kling si neobvykle našel cestu do motoristického sportu prostřednictvím svého prvního zaměstnání recepčního v Daimler-Benz v polovině 30. let , který se ve volném čase účastnil závodů do vrchu a zkoušek běžných vozů. Během druhé světové války získal mechanické zkušenosti s opravou letadel Luftwaffe a po ukončení nepřátelských akcí pokračoval v motoristické účasti v BMW 328.

Kling se zasloužil o návrat Mercedesu k mezinárodní konkurenci na počátku 50. let a jeho vítězství v silničním závodě Carrera Panamericana z roku 1952, kdy řídil tehdejší experimentální Mercedes-Benz 300SL, byl rozhodujícím bodem pro zajištění vedení Daimler-Benz, které měl motoristický sport místo v budoucnosti Mercedesu. V roce 1954 byl jmenován do týmu Grand Prix Mercedesu a při svém debutu ve Formuli 1 skončil necelou sekundu za legendárním Juanem Manuelem Fangiem. Tento slibný start netrval dlouho a s příchodem Stirlinga Mosse do Mercedesu v roce 1955 byl Kling efektivně degradován na třetího jezdce. Mimo mistrovství světa však Kling získal působivé vítězství na Velké ceně Berlína (na dalším vysokorychlostním okruhu AVUS). Na konci sezóny opustil tým Formule 1, aby vystřídal Alfreda Neubauera jako šéfa Mercedes Motorsport. Byl v této funkci během jejich úspěšných soutěžních kampaní v 60. letech a občas se sám dostal za volant. Při jedné takové příležitosti jel s Mercedes-Benz 220SE k slavnému vítězství na transafrické rally Alžír-Kapské Město v roce 1961.

Zemřel v roce 2003 ve věku 92 let.

Výška figurky: 9,5 cm

Dostupnost: Na objednávku